Monday, October 11, 2010

RAHSIA KEKAL DI HATI SELAMANYA...



Tahukah Zeyrol adikku, macam mana abang nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang abang paling sayang? Bagaimana kasih sayang itu boleh berkekalan?

Mudah sahaja, Zeyrol pergilah ke taman,Zeyrol berjalanlah dalam taman sambil melihat bunga-bunga yang berada di hadapan Zeyrol, pilihlah bunga yang Zeyrol rasa PALING cantik tanpa menoleh ke belakang. Petiklah bunga yang paling cantik itu, bawa ke kolej dan simpanlah ia. Selepas itu jangan melihat bunga yang lain lagi. Esoknya, lusa dan hari-hari berikutnya Zeyrol akan dapati bunga itu telah layu, kering dan tidak cantik lagi.

Sebenarnya memang tiada bunga yang paling cantik, semuanya sama sahaja.

Itulah jawapannya...... bila abang sudah berjumpa dengan seseorang yang abang sayang, abang tidak lagi mencari seorang yang lebih baik, abang patut hargai orang yang berada bersama abang dengan sebaiknya, abang tidak menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap sudah berlaku....

Maknanya bila abang telah bertemu Zeyrol, abang rasa Zeyrol insan yang abang cari. Abang akan berhenti mencari. Abang juga tidak akan mengenang orang-orang yang abang pernah temui sebelum ini. Jadi Zeyrol abang pilih, dan ia kekal di hati abang kini dan selamanya.... ya dari dunia hingga ke akhirat kelak.

No comments: